5/5 - (1 امتیاز)

دیوار کناف چیست؟

در حالت کلی دیوار کاذب کناف با نام لاتین knauf به مجموعه ای از صفحات سیمانی یا روکشدار گچی با متریال ها و ابزارهای فلزی گفته می شود

که در ترکیب با هم بهترین سازه ها را در صنعت ساختمانی پدید می آورد.

سازه هایی از قبیل
دیوارهای پوششی pvc
سقف های کاذب مشبک
دیوارهای جداکننده
سقف های کاذب یکپارچه
سیستم عایق بندی ساختمان در برابر حریق

دیوار کاذب کناف در صنعت ساختمانی

دیوارکاذب برای کناف که در صنعت ساختمانی به عنوان سیستم ساخت و ساز خشک نیز شناخته می شود یکی از مصالح نوین بدون نیاز به استفاده از آب است که میتوان به دیوارپوش pvc اشاره کرد.

که از آن به منظور عایق حرارتی و صوتی بالا در طراحی داخلی استفاده می شود. عوامل و متریال هایی که در تشکیل و ساخت کناف دیوارپوش نقش بسزایی دارند،عبارتند از :

زیر سازی فلزی شامل رانر و استاد

صفحات روکشدار سیمانی یا گچی

عوامل اتصال پیچ و مهره

مصالح درزگیری بتن و ماستیک

عایق های صوتی و حرارتی

در حقیقت دیوار کناف به مثابه یک بوم سفید عمل می کند و این اجازه را به طراحان خود می دهد تا خلاقیت و هنر خود را در حین پیاده سازی و اجرای آن بکار گیرند.

از آنجایی که سقف ها و دیوارها نقش بسزایی در زیبایی و جذابیت طراحی دکوراسیون داخلی ایفا می کنند از این به سبب اهمیت این موضوع طراحان و معماران داخلی با انتخاب سقف کاذب و دیوارهای کاذبی که سیستم کناف بر روی آن ها اجرا شده است طرح های منحصر به فرد و زیبایی در نمای داخلی ایجاد میکنند.

به جرات می توان گفت انتخاب دیوار برای کناف در صنعت ساختمان سازی چندان حائز اهمیت است که می توان با یک مدیریت هوشمندانه طرح های متنوع زیبا و شکیلی را بر روی سقف کاذب و دیوار کاذب  آن ها پیاده سازی کرد تا از این راه بتوان دکوراسیون خارق العاده ای را در نمای داخلی ساختمان ها به وجود آورد.

دیوار کاذب به عنوان پوشش داخلی استفاده از دیوار کناف به عنوان پوشش داخلی ساختمان امکان عبور سایر تاسیسات ساختمانی از داخل دیوار زمینه را به آسانی فراهم آورده است.

دیوار کاذب کناف  و سقف کاذب کناف از لحاظ شکل گیری دارای انعطاف پذیری بالایی است. از این رو می توان آن را به سلیقه مصرف کنندگان نهایی در هر فرم و شکلی تغییر داد.

به موجب آنکه کناف دیوار فضای کمتری را اشغال می کند از این رو فضای مفید پارتیشن ها و زیربنای دیوارها در یک ساختمان افزایش می یابد.از دیگر قابلیت های منحصر به فرد این محصول رنگ پذیری بالای آن است. همچنین اگر بر اساس اصول و استانداردهای تعیین شده اجرا شود می تواند گزینه مناسبی برای استفاده از آن برای دکوراتیو است..

پس از اجرای کناف دیوار در فضای داخلی ساختمان، چنانچه مشکلی یا مشکلاتی در قسمت تاسیسات ساختمان بروز داد به راحتی می توان آن را از دیوار زمینه جدا کرده و پس از رفع مشکل نسبت به ترمیم و بازسازی دوباره دیوار اقدام نمود.

به جرات می توان گفت استفاده از کناف به عنوان دیوار پوششی نه تنها یک بار اضافی برای ساختمان محسوب نمی شود بلکه موجبات سبک شدن سازه های اصلی ساختمان را هم فراهم می آورد. از این رو در هنگام وقوع هرگونه حوادث و بلایای طبیعی نظیر زلزله، تخریبات کمتری به مثابه سایر دیوارهای سنتی در پی دارد.

دیوار کاذب
دیوار کاذب کنافی
دیوار کاذب کناف
اجرای دیوار کاذب

یکی از مزیت های مهم این دیوارکا ذب میتوان از انواع دیدارپوش pvc نصب شود دیوارپوش پی وی سی را برای دکوراتیو کردن در دیوار به کار میبرند قیمت دیوارپوش pvc ابرارسازه ارزانترین دیوارپوش در کشور و با کیفیت ترین محصول در بازار به شمار مز آید.

با ما باشید تا شما را با انواع دیوار پوش کاذب pvc آشنا سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *